Monday, February 15, 2016

For my soulmate.

Assalamualaikum.

Membelek kenangan posts lama di facebook, 'on this day' setahun yang lepas.
Ternyata ada sesuatu yg pernah ku nukilkan buat seorang sahabat.
Tapi post ini ditetapkan privacy kepada 'only me', malu agaknya waktu ni kalau ade yg baca. :P

Takpela. Post kat blog je.. kalau dia baca, alhamdulillah.
Kalau tak baca pun, alhamdulillah jugak.

:)

15/2/2016
Kshoppe Agrosis Uiam

(Harini jumpa dia bersama kekasih baru =')

-------------------------------------------------------------------------------

For my soulmate.

Dari cfs mengenalimu,
Kau terlihat sangat tegas di mataku.
Tambahan lagi, kau berada di posisi yg tinggi,
Aku menjadi tidak berani..
Sangkaku, mana mungkin aku dapat mendekati dirimu.

Di gombak,
Ditakdirkan Allah seusrah denganmu,
Aku jadi tak keruan.
Sungguh perasaan berdebar dan gelisah.
Bagaimana aku ingin memulakan..

Ternyata aku silap,
tersalah menilai dari luaran.
Kau seorang yg senang didekati..
Dari situ kita mula dekat Dehearty.

Sehingga sekarang, masih ku tidak percaya,
terlalu banyak yg engkau bercerita..
membuka rahsia di dada.
Insya Allah, tidak mungkin aku sanggup membuka mulut tentangnya.

Aku jadi makin terkesima,
melihat perjalanan hidupmu,
mendaki dari satu tangga ke satu tangga.
Satu persatu, kau gagahi jua..

Aku dan dirimu terlalu berbeza,
Engkau di hadapan sana,
sedang aku hanya manusia di belakang tabir.
Melihat kejayaanmu membuatkan aku juga merasa bahagia..

Terlalu banyak rasa hati yang dikongsi bersama,
mendalami isi hati seorang perempuan.
Sungguh ku akui,
Engkau bukan sebarang gadis biasa,

Di mata orang, kau seorang yang gagah, garang dan tegas perwatakan.
Di sisi kawan-kawan, terlihat sisi lain tentangmu.
Saat kau mengadu kelelahan, tetap bibirmu mengukir senyuman.
Saat semua berharap padamu, kau tetap tenang.

Semoga segala puji tak buatmu meninggi diri,
dan segala caci tak buatmu merasa keji.

15/2/2015

No comments:

Post a Comment